Domowa siłownia – co kupić? Niezbędny sprzęt.

W teorii każdy, kto w miarę regularnie ćwiczy, doskonale wie, z czego powinna składać się dobrze wyposażona domowa siłownia. Pewne braki lub niedociągnięcia zauważalne są niemalże natychmiast po wejściu do klubu fitness, zwłaszcza gdy jest się już obeznanym z podobnymi placówkami. Problem jest jednak wtedy, gdy coś na miarę prawdziwej siłowni chce się stworzyć w domowych warunkach. Z jakich elementów wyposażenia powinna się zatem składać porządna domowa siłownia? Co kupić, jakich przyrządów bądź maszyn nie powinno w niej nigdy brakować?

Absolutna podstawa każdego treningu siłowego to oczywiście hantle, czyli najprostsze i zarazem najbardziej praktyczne przyrządy z możliwych. Trudno wyobrazić sobie jakikolwiek trening właśnie bez nich. Hantle są niesamowicie uniwersalne, gdyż z ich pomocą można pracować nad odmiennymi partiami mięśniowymi. Regularnie używane świetnie wzmacniają górę ciała. Służą do pracy nad bicepsami, klatką piersiową, tricepsami i mięśniami pleców. Z hantlami można też wykonać doskonały trening dołu, czyli ud, pośladków oraz łydek. No i bardzo ważne jest to, że zajmują niewiele miejsca. Wszędzie da się je wcisnąć. Nawet najmniejsza siłownia w domu spokojnie pomieści podstawowy zestaw hantli.

Drugi ważny przyrząd – drążek. Co prawda wielu kobietom okaże się on nieprzydatny, bo jednak mało która z pań potrafi się chociaż raz podciągnąć (nawet kulturystyki i zawodniczki bikini fitness mają z tym ćwiczeniem problem), ale już dla większości panów ten przyrząd jest po prostu niezbędny. Drążek jest typowo mobilnym narzędziem, które można ze sobą zabrać wszędzie, by popracować chwilę nad mięśniami pleców, klatki piersiowej oraz nad bicepsami. Podciąganie to klasyczne ćwiczenie siłowe. Trzeba je wykonywać i to najlepiej na każdym treningu.

Dobry trening w domu to taki trening, który zostanie zrealizowany przy użyciu specjalnych sprzętów. W pewnym momencie obciążenie własnego ciała każdemu przestanie wystarczać. Jest to ten moment, w którym trzeba po prostu sięgnąć po jakiś dodatkowy ciężar, aby dać mięśniom kolejny bodziec do dalszego wzrostu i rozwoju.

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj także